Yeni Kara Filmler sizi tekinsiz bir evrene götürüyor... Ama sadece tekinsiz değil. "Bu denli karanlıkken dünya, onu aklayıp paklamaya çalışan filmlerden söz etmenin anlamı yoktur şüphesiz. Sinema tarihinin en uzun yaşayan türü olan film noir ve ardılları hayata, düzene ve geleceğe dair sosyolojik coğrafyalar olarak üzerinde düşünülmeyi hak ederler. İlk dönem kara filmlerinden, değişen toplumsal ve bireysel kimlik üzerine vurgu yapan modern kara filmlere, bugünün teknolojik dünyasına, tele-kapitalizme dair uyarılarla dolu olan kara gelecek filmlerine dek noir safını tutmuş olanlar; politikaları, mitleri, toplumsal değerleri, bireyin varoluşunu ve dünyanın geleceğini sorgulamayı amaçlar. Perdedeki karanlık vizyon, içinden çıktığı toplumun yansısı ve modernizmin psikopatolojisidir."Seri katiller, sapıklar, psikopatlar, şizofrenler.... Ama bu kadar değil. Daha fazlası."Onlar kirli, çürük ve adi bir dünyanın sancılarını beyazperdeye taşıdılar. Yaşam kötü, güvenilmez ve acımasızdı. Kanlı, gerilimli, yüksek dozda kötülüğün esip kavurduğu; gölgeleri, siluetleri keskin, derin bir dünya idi film noir... Suçluların, gangsterlerin, sahtekârların, katillerin, kanun adamlarının ve meşum kadınların perspektifinden akıp giden saflığını yitirmiş dünyayı izlerken, bu çerçevede vahşi şiddete, yalancı sadakate, akıl almaz entrikalara, zeki şaşırtmacalara, gelgeç, art niyetli anlaşmalara, alabildiğine kötü ve iyi adamların maskeli dramlarına tanık olunuyordu."
Yazar
:
Selda Tan Özdemir
2. Hamur