Tükendi
Stok AlarmıÇağdaş tefsir ekollerini başlatanlara baktığımızda, bu alanda Anadolu dışındaki İslâm coğrafyalarının başı çektiği görülür. Antropolojik yöneliş Muhammed Arkoun, sosyolojik yöneliş Muhammed Abduh, Edebî / Beyânî yöneliş Emîn el-Hûlî, kronolojik yöneliş İzzet Derveze, davet / aksiyon ekolü Seyyid Kutub… Bizim böyle bir yeteneğimiz, girişim ruhumuz yok mu diye düşünmüşümdür. Burada saydığım ekolleri ve kurucularını derslerimde öğrencilerime, araya bir de *psikolojik tefsir ekolünü* sıkıştırarak anlatırdım. Öğrenciler, *hocam öyle bir ekol mü var?* diye sorarlardı. Espriyle karışık *ben uydurdum* cevabını verirdim. Kur’an psikolojisi üzerinde yaklaşık yirmi beş yıl çalıştıktan sonra bağımsız, özgün bir tefsir ekolü inşa edilebileceğine karar verdim. Psikolojik tefsir ekolünü bütün boyut ve unsurlarıyla ayrıntılarıyla ortaya koydum. Hatta ekolün eleştirisini ve zaaf noktalarını dahi tespit ettim.
Bu kitapta çağımızda psikolojik tefsire yönelişin entelektüel, fikrî, kültürel sebeplerini ortaya koymaya çalıştım. Bu sebepleri ayrıntılı olarak açıkladım. Psikolojik tefsirin diğer boyutları için ise başka kitaplar telif ettim.
Bu yeni tefsir ekolünü geliştirirken özellikle yurt dışına gitmeden bu bereketli topraklarda, Anadolu’da bir üniversitede kendi imkânlarımızla yeni keşifler yapabileceğimize kendimi inandırmaya çalıştım. Böylece ortaya bağımsız bir yeni tefsir ekolü çıkmış oldu. Dinî tefekkür alanında çeşitli İslâm coğrafyalarında üretilen bilgilerin tekrarcısı, takipçisi, taklitçisi, tüketicisi değil, mucidi, üreticisi olabilmek dileğiyle.