Tükendi
Stok AlarmıEğitsel bir oyundan deneysel öğrenme platformuna Minecraft !
Oyunların temelde eğlence aracı olarak var olması nedeniyle birçok uzman eğitimde oyunların yer almasına ön yargı ile yaklaşılmaktadır. Ancak birçok araştırmada oyunlar öğrenme performansı, öğrenme motivasyonu ve öğrenmenin kalıcılığı gibi birçok değişken üzerinde olumlu etkilere neden olmaktadır. Bu nedenle de giderek artan bir ivmeyle oyunlar eğitimde daha çok yer almaya başlamıştır. Buna bağlı olarak daha çok sayıda eğitsel oyun da piyasaya sürülmektedir. Bu eğitsel oyunlardan birisi de dünyanın dört bir yanında oldukça popüler bir oyun olan Microsoft’un Mojang firması ile birlikte geliştirdiği Minecraft’ın eğitim versiyonu olan MinecraftEdu’dur.
Her ne kadar bir dijital oyun gibi gözükse de minecraft tam anlamıyla bir eğitsel oyun ya da deney ortamı olarak kullanılabilmektedir. Birçok teknolojik araç gibi minecraft oyunu da eğitimciler tarafından eğitim ortamında kullanılmaktadır. Minecraft’ın eğitim ortamına uyarlanmasıyla birlikte ismi Minecraft Education Edition (Minecraft Eğitim Sürümü) olmuştur. MinecraftEdu içerisinde öğrenciler hem oyun oynayacak hem de 21. yüzyıl becerileri kapsamında deneyimler edineceklerdir. MinecraftEdu 21. yüzyıl becerilerinden olan işbirlikçi öğrenme ve takım çalışması yapabilme becerilerini öğrencilere kazandırabileceğimiz en önemli dijital ortamlardan biri haline gelmektedir. Her geçen gün daha fazla kitleye ulaşan MinecraftEdu içerisinde öğrenciler birbirleri ile çalışarak kendi dünyalarını inşa edebilir, projelerini geliştirebilir, günlük yaşam problemlerine çözüm üretebilirler. Öğrenciler Minecraft içinde yaptıkları inşa işlemlerini matematik, geometri, fizik bilgisi ve kodlama becerisi ile birleştirerek yaptıkları için 3 boyutlu düşünme, uzamsal düşünme, algoritmik düşünme becerilerinin gelişimine önemli ölçüde katkı sağlanmaktadır. Dolayısıyla MinecraftEdu’nun öğrencilerin mühendislik becerilerini geliştiren bir yanının olduğunu görmekteyiz. Tüm bunlarla birlikte öğrenciler MinecraftEdu içerisinde öğrenmesi güç olan soyut kavramları somutlaştıracak, yapılması güç olan deneyleri oyun oynarcasına gerçekleştirecektir. Bu sayede öğrenciler öğretmen ya da eğitimci rehberliğinde veya akran eğitimi sayesinde arkadaşlarıyla birlikte yaparak, yaşayarak öğreneceklerdir.
İçindekiler