Meşher’in üçüncü sergisi “Mâziyi Korumak: Sadberk Hanım Müzesi’nden Bir Seçki” ile aynı adı taşıyan kitabı yayımlandı. Türkiye’nin ilk özel müzesi olan Sadberk Hanım Müzesi’nin kırk yıllık tarihinde gelişen ve zenginleşen kültürel birikiminin geniş kitleler ile buluşturulması amacıyla gerçekleştirilen sergiye eşlik eden yayın, Türkçe ve İngilizce olarak iki ayrı edisyon halinde hazırlandı.
Sadberk Hanım Müzesi’nin 19.000’i aşkın eserden oluşan kapsamlı koleksiyonunun Arkeoloji ve Türk-İslam sanatı bölümlerinden derlenen 200’ü aşkın çarpıcı eserin kılavuzluğunda, MÖ 6. binyıldan 20. yüzyıla uzanan geniş bir zaman diliminin öyküsü kronolojik bir akışla anlatılıyor. “Binlerce Yıllık Anadolu Uygarlığının İzleri” başlıklı arkeoloji bölümünün metni G. Senem Özden Gerçeker’e, “Anadolu’da İslam Sanatının İzleri” başlıklı Türk-İslam sanatı bölümünün metni de, serginin küratörü, müzenin müdürü ve sanat tarihçisi Hülya Bilgi’ye ait. Müze koleksiyonundan sergi için seçilen eserlerin fotoğraflarının yer aldığı “Katalog” başlıklı bölümde ise eserler aynı kronolojik sırayla ve açıklayıcı metinler eşliğinde sunuluyor. “Mâziyi Korumak: Sadberk Hanım Müzesi’nden Bir Seçki” uygarlıklar tarihi meraklıları için bir başvuru kaynağı niteliğinde.
Meşher’in üçüncü sergisi “Mâziyi Korumak: Sadberk Hanım Müzesi’nden Bir Seçki” ile aynı adı taşıyan kitabı yayımlandı. Türkiye’nin ilk özel müzesi olan Sadberk Hanım Müzesi’nin kırk yıllık tarihinde gelişen ve zenginleşen kültürel birikiminin geniş kitleler ile buluşturulması amacıyla gerçekleştirilen sergiye eşlik eden yayın, Türkçe ve İngilizce olarak iki ayrı edisyon halinde hazırlandı.
Sadberk Hanım Müzesi’nin 19.000’i aşkın eserden oluşan kapsamlı koleksiyonunun Arkeoloji ve Türk-İslam sanatı bölümlerinden derlenen 200’ü aşkın çarpıcı eserin kılavuzluğunda, MÖ 6. binyıldan 20. yüzyıla uzanan geniş bir zaman diliminin öyküsü kronolojik bir akışla anlatılıyor. “Binlerce Yıllık Anadolu Uygarlığının İzleri” başlıklı arkeoloji bölümünün metni G. Senem Özden Gerçeker’e, “Anadolu’da İslam Sanatının İzleri” başlıklı Türk-İslam sanatı bölümünün metni de, serginin küratörü, müzenin müdürü ve sanat tarihçisi Hülya Bilgi’ye ait. Müze koleksiyonundan sergi için seçilen eserlerin fotoğraflarının yer aldığı “Katalog” başlıklı bölümde ise eserler aynı kronolojik sırayla ve açıklayıcı metinler eşliğinde sunuluyor. “Mâziyi Korumak: Sadberk Hanım Müzesi’nden Bir Seçki” uygarlıklar tarihi meraklıları için bir başvuru kaynağı niteliğinde.