Peyami Safa Gülay, Kurucu Öteki’de yapısöküm olarak bilinen okuma stratejileriyle tanınan, edebiyat eleştirmeni ve filozof Jacques Derrida’nın metinleri üzerinden edebiyat ve felsefe disiplinleri arasındaki ilişkilere odaklanıyor. *Felsefe, edebiyata yönelik dışlamayı neden fark etsin? Gerçekten de edebiyatın felsefe üzerinde üstelik kurucu bir tesiri söz konusuysa, bu neye yarar?* sorularını soran Peyami Safa Gülay, filozofun, felsefenin edebi olana yönelik dışlama girişimlerini terk etmesi gerektiği iddiasının altını çiziyor.
Neticede felsefe kendisini edebiyattan ayırarak inşa edebilmek için, yine edebiyatla bir ilişki kurmak suretiyle ondan farklılaşmak durumundadır. Öyleyse edebiyat felsefenin, kendisinden dışlayarak kendisi olduğu bir parçası, bir bileşenidir. Felsefe edebiyatın, edebiyat da felsefenin kurucu ötekisidir. Derek Attridge’in dediği gibi: *Felsefe içeriye her zaman arka kapıdan girer -aslında evi hiçbir zaman terk etmemiştir.*