Abdurrahman Kasapoğlu, “Kur’an psikolojisi” bir başka deyişle psikolojik tefsîr alanında uzun soluklu ve kapsamlı çalışmalar yapmıştır. Yazara ait eserlerde pek çok psikoloji alanı Kur’an perspektifinden incelenmiştir. Yazarın eserlerinde dikkat çeken psikoloji alanlarından birisi de “ruh sağlığı”dır. Kasapoğlu’nun eserlerinde bazen doğrudan, bezen farklı meseleler bağlamında ruh sağlığı konularına değinilmiştir. Pek çok âyete ruh sağlığı açısından yaklaşılmıştır. Kasapoğlu’nun eserlerinde işlediği ruh sağlığı konularını, iman ile ruh sağlığı ilişkisi, inkâr ve ruh sağlığı sorunları, ibâdetlerle ruh sağlığı ilişkisi, aile ve evlilik terapisi, çeşitli ruhsal sorunlar ve terapileri, zihinsel ve duyusal engellilik durumları, bazı psiko-terapi teknikleri gibi ana başlıklar altında toplamak mümkündür. İşte bu kitapta, Kasapoğlu’nun eserlerinde ruh sağlığına dair açıklama ve yorumlar bir araya getirilip belli bir bütünlük içerisinde sunulmuştur. Burada bir yandan Kur’an’ın ruh sağlığına ilişkin mesajlarının sunulması, öte yandan yazarın Kur’an’a ruh sağlığı açısından nasıl yaklaştığının ortaya konulması amaçlanmıştır. Abdurrahman Kasapoglu has done long-running and comprehensive studies in “Qur’an psychology”, in other words, psychological tafsir. In the author’s treatises, many psychological fields were analysed from the point of the Qur’an. One of the promising psychological areas in the author’s treatises is “mental health”, sometimes referred to directly and sometimes in the context of different issues. The primary mental health titles handled in the treatises are faith and mental health relations, denial and mental health problems, worship and mental health relations, family and marriage therapy, various mental issues and their therapies, cognitive and sensorial disability statuses, and certain psychotherapy techniques. In this thesis, explanations and interpretations of Kasapoglu are gathered and presented in unity. This work aimed to present messages of the Qur’an related to mental health and also to reveal how the author approaches the Qur’an in terms of mental health.