Tükendi
Stok AlarmıYaratıcı sanatçıların izleğinde bu sayıda kapak konumuz Hüseyin Avni Lifij. Sanat tarihinde Avni Lifij’i Romantik ilk kök olarak yeniden tanımlayan Özkan Eroğlu, sanatı ve fikirleri eşliğinde Avni Lifij’i anlatıyor. “Derin Eleştirel Bir Zihin: Avni Lifij” yazısında sanatçının kaleme aldığı fikirleri, o dönemin sanat ortamına ve sanatçılarına yönelttiği eleştirileri, sanatçının sahip olduğu çağdaş sanat bakışını zihnimize kazıyor.
Leonardo da Vinci’nin 500. ölüm yıldönümü dolayısıyla “Da Vinci’nin hayaletleri” sanatçıyı yarı gerçek yarı hayal bir öykünün içerisinde anlatırken, Rönesans’ın zengin kaynağından çıkan bir övgü niteliğinde. Rönesans’tan modern zamana taşınan algıyı temsil eden “Bauhaus: 100. yıl” ise akımın sanat tarihsel yorumu, önemli bir sanat ekolünü ve bilgisini dergiye taşıyor. Bu çizgiden hareketle yine Özkan Eroğlu’nun kaleminden “sanat biliminin gereklilikleri” geleceğin sanat bilimcilerine cesaret veriyor.
Soyut sanatın zihinsel ve görsel derinliğini taşıyan eserlere imza atan, erken yaşta kaybettiğimiz Tanju Demirci ile Tuğba Gürkök Uygur’un gerçekleştirdiği görüşmeyi sunuyoruz. Sanata bakışını ve oluşturduğu plastik dili anlatırken bugün dahi devam eden sanat ortamının kronik sorunlarına değiniyor.
Son kuşak önemli eleştirel filozoflardan Baudrillard ile yapılan görüşmeden “Baudrillard ile Sonun ötesinde” çevirisi, sanat için felsefi bir uğrak olan filozoftan esinlenmek isteyenler için ideal. Sanat tarihi alanında önemli bir çalışma olan Karl Schütz’den yapılan “Dürer Venedik’te” çevirisi ise Rönesans’ın dahi sanatçısını Venedik’e yaptığı seyahat sonucundaki eserlerinin, çağdaşı diğer sanatçılarla etkileşimi ve ayrıntılı bir resim sanatı incelemesi.
“Don Quijote’un avangard formu” ve “William Adolphe Bouguereau” yazıları sanat yazınına iyi bir örnek oluştururken sanatçıyı tanıtıcı “Rene Maltéte ve Kadrajı” , “Masumların Katledilişi”, “Evren sonsuzluğu ve soyut sanat” yazıları zengin bir duyumsama taşıyor. “Galerileri Yakalım” ironisinin yan yanalığı, takip eden “Türkiye’de sanatın durumu” kitabı ile, “Rigor Mortis, Ölüm Katılaşması” ve “Her şey sistemin olmayışıyla ilgili” eleştirilerinin ve Osmanlı mimarlık sanatından Şemsi Paşa Külliyesi’ne dair bir yazı, yaşam sanatçısı insan olgusu üzerine bir yazı, yanı sıra Resim-Sözcük, Aforizmalar, Şehir Arkeoloğu, Yüksel Cengiz’in karikakatürü ve Tayyar Kızıltepe’nin düşünce dizisi ile ironi üst seviyelere taşınıyor.
İzlekler’in ikinci yılında yenilenen tasarımıyla dünyanın önde gelen müzelerinden haberler de yer alıyor. Yazarlarının sanat ve kültür konularındaki irdelemeleriyle düşünsel dozu artan İzlekler, altıncı sayıyla okuyucularını selamlıyor.