"Ihlamur Ağacı`nı benzeri aile dramlarından farklı kılan, yüzey gerçeğinin altında yatan iç uyumsuzluğu ve bu uyumsuzluğun neden olduğu gerilimi, büyük olaylara başvurmadan aktarabilmiş olmasıdır." -Sevda Şener- "Vüs`at O. Bener taşlama ve yergiyi, söz ve hareket güldürüsüne ilişkin tekniklerle yoğunarak, çağdaş Türkiye ortamının iç kapayıcı görünümünü, ince bir `alay`a yönelen soyut darbelerle çizer. (...) yazarın, `dil` nesnesini ilk kez görüyormuşçasına algılayarak, yapıtını `dili daha bir dil kılma` yolunda yoğurma ustalığı, İpin Ucu`na üstünde titizlille durulması gereken bir sanat ürünü niteliği kazandırmaktadır." -Ayşegül Yüksel- Dost - Yaşamasız, Bay Muannit Sahtegi`nin Notları, Siyah-Beyaz, Mızıkalı Yürüyüş - Kara Tren, Buzul Çağının Virüsü`nden sonra, iki oyunu Ihlamur Ağacı ve İpin Ucu ile Vüs`at O.Bener yazını sürüyor.