*Güzelin Güncelliği*, Gadamer`in 1974`te Salzburg`da verdiği ve sonradan gözden geçirdiği konferanslarına dayanır. Düşünür, burada öncelikle sanatın temelini araştırır ve bunu da *oyun* gücüne ait dürtülerde bulur. İkinci kavram *sembol* ise yunan geleneğine dayanır. Eski Yunan`da misafirleri hatırlamak için vedalaşırken onlara kırık parçalar verilirdi. Hatırlama, kendiliğindenlik ve başarıyla doldurulmuş bir edimdir. Bu edim, sanat karşısında gözlemcinin katılmasıyla eserde kendini kanıtlamadır.
Üçüncü kavram olan *festival* ise kendi zamanını yani iletişimsel nitelikleri yok eden zamanı oyuna dahil eder. Gablen`in *Zamanın İmgeleri*nden bu yana felsefe ile uğraşan akademik çevrelerde, 19. ve 20. yüzyıllardaki sanatsal değişim olgusuna, diğer bir ifadeyle eski estetiği özellikle Kant ve Hegel`in anlattığı anlamda, idealist estetiği aşan olgu konusunda, bu kadar büyük bir özen ve dikkatle, kültür zenginliği ile ve yenilikle pek az şey yazıldı.