Şu iddialı cümleyi kurabiliriz: *Hz. Peygamber’in kamu atamalarında Müslümanlık ön şart değildi.* Ebu Zer gibi ilk Müslümanlardan biri dururken hatta Ebu Bekir, Ömer gibiler dururken, yeni Müslüman olan hatta Müslümanlığının bile net olmadığını söyleyebileceğimiz Ebu Süfyan’ın kamu görevine atanması bunun bir göstergesidir.
Şimdi daha net ve kesin bir örnek verelim: Hicri 7. yılda Hz. Peygamber dış devletlere mektuplar gönderirken elçilerini özenle seçmişti. Çünkü temsil makamındaydılar ve Hz. Peygamber’in adına görev yapıyorlardı. İşte böyle önemli bir kamu görevi işinde Hz. Peygamber’in gönderdiği elçilerde Müslümanlık şartı aramadığını görüyoruz. Önemli olan o görevi layıkıyla yapmak olunca böyle bir şartı önemsemeyen Hz. Peygamber, Habeşistan Necaşisi’ne henüz Müslümanlığa girmemiş biri olan Amr b. Ümeyye ed-Damri’yi göndermişti.