1960’lardan bu yana forma ve malzemeye dair özgün bir yaklaşımla, yaşamsal, felsefi, tarihsel, toplumsal ve siyasi sorunsallardan beslenerek seramik eserler üreten Candeğer Furtun’un Arter’de düzenlenen ilk retrospektif sergisi (16/09/2021–17/04/2022) bağlamında yayımlanan bu kitap, sanatçının seramik sanatına yaptığı öncü katkıların ve toprakla kurduğu dolayımsız ilişkiden beslenen incelikli pratiğinin çeşitli evrelerini gözler önüne sererken yıllara yayılan üretiminin görsel ve düşünsel bir kaydını tutuyor. Selen Ansen’in sanatçının yapıtını serginin yaklaşık üç yılı kapsayan hazırlık sürecinden yola çıkarak “kabuk” kavramı etrafında ele alan küratoryal sunuş metniyle açılan kitap, Hanife Ölmez’in Furtun’la gerçekleştirdiği, sanatçının hem hayat hem de sanat öyküsünü şekillendiren deneyimlerine ışık tutan kapsamlı bir nehir söyleşinin yanı sıra Füreya Koral’ın Furtun için 1994’te yazdığı ve ilk kez bu yayında okurla buluşan bir metnine de yer veriyor. Yazar Latife Tekin’in bu kitap için kaleme aldığı bir denemesine Deniz Artun’un sanat tarihsel bir incelemesi eşlik ederken kendileri de seramik sanatçısı olan Christie Brown, Phoebe Cummings, Sakine Çil ve Yasemin Özcan ise Furtun’un yapıtıyla ‘karşılaşmalarını’ birer metinle yorumluyor. Şair Francis Ponge’un çamura ithafen yazdığı “tamamlanmamış kasidesi”, Melike Abasıyanık Kurtiç, Ayda Arel, Gottfried Borrmann ve Seyhun Topuz’un Furtun’un üretiminin farklı dönemlerine ve katmanlarına odaklanan metinleri ve sanatçının seramik yolculuğunda kurucu işlevler üstlenmiş eğitim tecrübeleri, geçmiş sergileri ve atölyesindeki üretim süreçlerine ilişkin arşiv niteliği taşıyan fotoğraflar da bu monografinin kapsamını genişleten diğer katkıları oluşturuyor. Tasarımını Emre Çıkınoğlu’nun üstlendiği kitapta Hadiye Cangökçe ve flufoto (Barış Aras ve Elif Çakırlar) tarafından çekilen sergiden görünüm ve röprodüksiyon fotoğrafları yer alıyor.