Seyirciyi edilgen bir konuma yerleştiren geleneksel Hollywood sinemasındaki klasik anlatı kurallarından farklı olarak, özellikle son dönemlerin Hollywood sinemasının anlatı yapısındaki parçalı ve belirsiz hal, seyirciyi aktif olarak film izleme deneyimine davet etmektedir. Bulmaca anlatı yapısının film izleme esnasında zor takip edilmesi, seyircilerin tıpkı bir bulmacanın parçalarını birleştiriyormuş gibi filmdeki hiçbir ipucunu kaçırmayacak şekilde dikkatli olmalarını ve hatta filmi birden fazla kez izlemelerini gerektirmektedir. Bu kitabın temel amacı, Hollywood sinemasında 1990 sonrası ortaya çıkan ve son dönemlerde gelişen bulmaca filmsel anlatı yapısına odaklanılarak, bu hikâye anlatım biçimi çerçevesinde seyirciler tarafından yapılan okuma pratiklerindeki bilişsel yapıları ortaya koymaktır. Bu amaçla, Hollywood sinemasında bulmaca filmsel anlatı biçiminde ürettiği filmler ile seyirciye ulaşan Christopher Nolan’ın Tenet (2020) filmi, David Bordwell’in geliştirmiş olduğu bilişsel film kuramı çerçevesinde çözümlenmiş, ardından Tenet filmini izleyen seyirciler ile derinlemesine görüşmeler yapılarak filmi okuma/alımlama pratikleri analiz edilmiştir.