İstanbul’un fethi bölümü, kanımca, Türk yazınındaki en etkileyici metinler arasında sayılmalı.
— Erendiz Atasü, Cumhuriyet Kitap
Boğazkesen, bir ikiz-eğretilemeye dayanıyor: İstanbul Boğazı’nın kesilmesi (Fatih’in yaptığı Hisar ile) bir kadının boğazının bıçakla kesilmesi romanda iç içe geçiriliyor. Can alıcı bir buluş.
— Enis Batur, Cumhuriyet Kitap
Roman boyunca öne çıkan ‘insan’ı anlama çabası bir anlamda erkeğin kendini anlama çabası ve kadına karşı tavrını da ortaya koyar.
— Bahriye Çeri, Hürriyet Gösteri
Nedim Gürsel, yalın bir tarih resmi çizmemiş, tersine postmodern bir biçimde, romanın oluşumunu romanın içine katmıştır.
— Hans Christoph Buch, Die Zeit
Fatih’in Romanı’na, yürekleri oynatan, aslında yedi tepe üzerine yapılmış, yedi kez yıkılıp yeniden kurulmuş, romanın define kutusu ve ona gerçek bütünlüğünü veren doğrudan doğruya kentin kendisi olduğundan, İstanbul’un Romanı da denebilirdi.
— Bertrand Leclair, Les Inrockuptibles
Yitik, efsanevi, kuşkusuz tarihsel bir zamanın arayışı bu.
— Philippe-Jean Catinchi, Le Monde
Nedim Gürsel’in en sevilen romanlarından biri olarak kabul edilen Boğazkesen-25. Yıl Özel Baskısı, bu çarpıcı yapıt üzerine şimdiye dek yapılmış en derinlikli metin incelemelerinden bir seçkiyle birlikte okurla buluşuyor.