Türk pop müziği tarihinde Ermeni müzisyenlerin ve aranjörlerin öncülüğü yadsınamaz.
Bu isimlerin başında kuşkusuz Cenk Taşkan (Majak Toşikyan) geliyor. Onno Tunç, Garo Mafyan gibi isimlerden önce piyasaya dahil olan Taşkan; Nükhet Duru’dan Ajda Pekkan’a, Sezen Aksu’dan, Neco ve Hümeyra’ya kadar Türk pop müziği tarihine damgasını vuran pek çok önemli starla çalıştı.
Yetmişli yılların sonuna doğru Nükhet Duru besteleriyle zirveye ulaşan Taşkan, piyasanın en çok aranan isimlerinden biri oldu. Ardında yüzlerce beste bıraktı. Günümüzde, eserlerinin pek çoğu klasikler arasında…
Taşkan, seksenli yıllarda yaşanan askeri darbenin ardından, azınlıklara yönelik baskılar nedeniyle ülkeden göç etmek zorunda kaldı. Dönemin önde gelen yayın organları yaşananları görmezden gelerek *Cenk Taşkan Arjantin’e kaçtı,* manşetleri attılar. Oysa Taşkan, gitmek zorunda kalmıştı…
1998 yılında ülkeye yeniden geri dönene değin Kanada’da yaşadı. Türkiye’de büyük bir üne sahip olan Taşkan, göç ettiği Kanada’da büyük çıkmazlarla karşı karşıya kaldı. Sıradan bir adama dönüşüverdi.
Geçmişe ait anılarını, şarkılarını hatırlamamak adına yaklaşık yirmi yıl boyunca kendisini bir odaya hapsetti. Ne tam anlamıyla Cenk Taşkan olabildi ne de Majak Toşikyan… İki kimlik arasında yıllara yayılan büyük bir savaş verdi.
Majak Toşikyan olarak yaptığı bir besteyle Sovyet Ermenistan’da ünlendi. Fakat hayatta olmadığı sanıldığı için bu gerçeği ancak yıllar yıllar sonra öğrenebildi…
***
Kitabımıza, Nükhet Duru’nun ölümsüz yorumuyla hafızalara kazınan *Beni Benimle Bırak* adını verdik. Unutulmayan eserin bestecisi Taşkan’ın kendisidir.
Bu kitapta, Cenk Taşkan’ın yaşamından yola çıkarak Türk pop müziği tarihinde Ermeni bestekârlar ve aranjörlere odaklanacağız. Kitabımızda okuyucu daha pek çok sürpriz bekliyor olacak.
Ayrıca Taşkan, özel fotoğraf arşivini ilk kez bu kitap için açtı.