Kitap, buna ek olarak, Doğu ve Batı Korku Sineması arasındaki ilişkinin karmaşıklığının açıklığa kavuşmasına biraz da olsa katkıda bulunmayı arzulamaktadır. Yeni Dalga Asya Korku, Ring filmiyle ilk kez patladığında, bu filmlerin yerli özetleri, Hollywood yapımı filmlerin kalitesizliğini ortaya koyan merkez sinemalarda gösterimdeydi. Nakata’nın mükemmel Dark Water (Karanlık Sular, 2002) filmiyle Chan-Wood Park’ın ürpertici Sympathy for Mr Vengeance (2002) filmi, Freddy vs Jason’ın ruhsuz maskaralığının yanında (bu filmi ironik bir şekilde Asyalı göçmen Ronny Yu çekmiştir) kalıcı etki yaratmıştı. Rüzgârın doğru yönde estiği çok netti. Hollywood, yeni tür korku arayan modern seyirci üzerindeki etkisini kanıtlamış Asya Korku’larının telif haklarını almak için hızlı hareket etti. Gore Verbinski’nin 2002’deki karlı Ring (Halka) çekiminden itibaren, Asya orijinallerinin kaliteli uyarlamaları, dünya çapındaki seyirci üzerinde etkisini arttırmaya başladı. Filmlerin önemli bir kısmı gerçekten korkutucuydu; ancak kaynaklar dikkate alındığında filmler vasatın üstüne çıkamadı. Bu sürece paralel olarak, J-Korku (ve diğer Asyalı çeşitlerinin), fear dot com (Korku Nokta Com, 2002), The Amityville Horror (Dehşet Sokağı, 2005) ve The Exorcism of Emily Rose (Şeytan Çarpması, 2005) gibi, üslup olarak farklı pek çok Hollywood uyarlaması yapılıyordu.