ASÂ-YI MÛSÂ`DAN BİRİNCİ KISIM (On Birinci Şuâ): Denizli Hapsinin bir nevî müdafaası hükmündeki meyvesi olup, aynı zamanda iman, ibadet ve tevhide dair önemli meseleleri açıklar ve ispat eder
Meyve Risalesi: On Bir Meseledir
Birincisi: Her gün 24 saatin bir saatini ahirete sarfetmeye vesile olan namaz ibadetinin önemi vurgulanıyor.
İkinci Meselenin Hülâsası: Ölümün karşısında takınılacak tavır.
Üçüncü Mesele: Eskişehir hapishanesinin penceresinden lise talebelerinin hâline ağlaması.
Dördüncü Mesele: Dünya savaşından daha önemli olan hakikat.
Beşinci Mesele: Gençliğin değerini bilip ona göre davranmak.
Altıncı Mesele: İlimlerin diliyle Allah`ı tanıma
Yedinci Mesele: Bize âhireti anlat diyen mahpuslara bir izah.
Sekizinci Meselenin bir Hülâsası: Âhiret inancının ferdî ve toplumsal hayata faydaları.
Birincisi: İnsanın mahiyeti ebediyetle fıtraten alâkadardır.
İkinci meyvesi ve hayat-ı şahsiyeye bakan bir faydası: Âhirete imanla ölüm bir cennet kapısına dönüşür.
Hayat-ı şahsiyeye ait üçüncü bir faydası
Dördüncü bir faydası ki, insanın hayat-ı içtimaiyesine bakıyor
Birinci Nükte: Cehennemin varlığı hakkında bir değerlendirme.
İkinci Nükte: Cehennemin varlığının ve şiddetli azabının, rahmete ve adalete zıddiyeti yoktur.
Dokuzuncu Mesele: Cüz`î bir iman hakikatini inkâr etmek küfrü gerektirir. Çünkü iman bir bütündür.
Birinci Nokta: Cenâb-ı Hakkın varlık delilleri aynı zamanda âhirete işaret ve delildir.
İkinci Nokta: Bütün peygamberler ve Kur`ân`ın en esaslı unsuru Allah`a ve haşre imandır.
Üçüncü Nokta: elhamdü lillâh`ın mânâsını ifade eden bir cümle...
Onuncu Mesele: Emirdağ Çiçeği
Kur`ân`daki tekrarlara ilgili edilen itirazlara cevap
Bu onuncu meseleye bir hatime olarak İki Haşiye
Birincisi: Kur`ânın hakikî tercümesi mümkün değil.
Hâtimeden ikinci haşiye: Muhammed`in (a.s.m.) getirdiği nur, kâinatın, yokluk, vazifesizlik, anlamsızlık perdesini kaldırır.
Hüsrev`in Üstadına yazdığı mektup
On Birinci Mesele: Meleklere iman rüknünün pek çok meyvelerinden küçücük bir meyvesine işaret.
Hâtime: Felâk suresinin bir yönüyle izahı.
Bir ihtar: Her bir âyetin çok mânâları vardır.
Bu sureye ait bir nükte-i i`câziyenin haşiyesidir
On Birinci Meselenin haşiyesinin bir lâhikasıdır.
ASÂ-YI MÛSÂ`DAN İKİNCİ KISIM Hüccetü`l-Bâliğa Risalesi
BİRİNCİ HÜCCET-İ İMÂNİYE (Âyetü`l-Kübradan)
Birinci Makamın Birinci Basamağında: Semâvâtın Allah`ın varlığına delâleti
İkinci Mertebesinde: Atmosfer ve içindekilerinin Allah`ın varlığına delâleti
Üçüncü Mertebesinde: Yerküresi ve içindekilerinin Allah`ın varlığına delâleti
Dördüncü Mertebesinde: Deniz ve nehirlerin Allah`ın varlığına delâleti
Beşinci Mertebesinde: Dağların ve ovaların Allah`ın varlığına delâleti
Altıncı Mertebesinde: Ağaçların ve bitkilerin Allah`ın varlığına delâleti
Yedinci Mertebesinde: Hayvanların ve kuşların Allah`ın varlığına delâleti. Üç hakikati var
Sekizinci Mertebesinde: Peygamberlerin Allah`ın varlığına delâleti
Dokuzuncu Mertebesinde: Âlimlerin Allah`ın varlığına delâleti
Onuncu Mertebesinde: Kudsî mürşidlerin Allah`ın varlığına delâleti
On Birinci Mertebesinde: Meleklerin ve ruhî varlıkların Allah`ın varlığına delâleti
On Üçüncü Mertebesinde: Nurlu akılların ve selim nurâni kalplerin Allah`ın varlığına delâleti.
On Dördüncü ve On Beşinci Mertebesi: Vahiy hakikati gelecek şu beş hakikati netice veriyor:
Cenab-ı Hakkın beşerin akıl seviyesine göre hitap etmesi.
Cenab-ı Hakkın, yüce kelâmıyla Kendi Zâtını tarif etmesi.
İnsanların dualarına cevap vermesi Onun yaratıcılığının şe`nidir.
Kelâm sıfatı, ilim ve hayat sıfatının ayrılmaz bir gereğidir.
Yüce kelamıyla insanları uyarması ulûhiyetinin gereğidir.
Ve ilham ile vahyin arasındaki fark.
Birinci Makamın On Altıncı Mertebesinde: Fahr-i Âlem olan Muhammed`in (a.s.m.) Allah`ın varlığına delâleti
On Yedinci Mertebesinde: Kur`ân`ın vech-i i`câzı ve Allah kelâmı olduğunun delilleri.
On Sekizinci Mertebesinde: Kâinatın Allah`ın varlığına delâleti
On Dokuzuncu Mertebesinde: Allah`ın isim ve sıfatlarının Kendi varlığına delâleti.
İKİNCİ HÜCCET-İ İMÂNİYE (Otuz İkinci Sözden)
Cenâb-ı Hakkın Vahdâniyetinin ispatı. Vahdet ve Ehâdiyet-i İlâhiyeye