Tükendi
Stok AlarmıTabu Oyun Kartları
Her Üniteye 30 Kavram 30 Kart
Tabu Oyunu Nedir?
Sınıflarda Nasıl Oynanır?
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi Tabu Oyunu Kuralları (Öğretmenler için)
Üniteye başlamadan önce sınıfa ünitenin sonunda tabu oyunu oynayacağınızı söyleyin.
Oyunu oynamadan önce kartlardaki kavramları sınıfta anlatıp anlatmadığınızı kontrol edin. Eğer anlatmadıysanız lütfen o kavramları sınıfta anlattıktan sonra oyuna geçiniz.
Sınıfı iki gruba ayırabilirsiniz (Örn. kızlar ve erkekler) Tabu oyunu kartlarını kavramlar gözükmeyecek şekilde sırası doğru olacak şekilde öğretmen masasının üzerine koyunuz.
Her gruptan birer temsilci seçmelerini isteyin. Seçilecek temsilciler kavramları anlatma kabiliyetleri olan öğrenciler olsun.
Her grup kendisine birer grup ismi seçsin. Her grup kendi istediği ismi seçebilir.
Grup temsilcileri tahtaya çağrılır.
Tahta iki eşit parçaya kalem/tebeşir ile bölünür.
Grup temsilcileri arkadaşlarıyla belirledikleri grup isimlerini tahtaya büyük harflerle yazarlar.
Her iki grup temsilcisi ile oyun kimin başlayacağına dair kur’a çekin (yazı tura).
Oyuna başlamadan önce öğretmen kronometre bulundurmalı (telefon/bilgisayar) ve bu bütün öğrencilerin göreceği şekilde olmalıdır.
Öğretmen kavramı bilen grubun bölümüne artı bilemeyen grubun bölümüne eksi koyar.
Sonunda kazanan grup öğretmen tarafından onure edilir. (resim/hediye)
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ TABU OYUNU KURALLARI (Öğrenciler için)
En üstteki kavram anlatılacak olan kavramdır.
Anlatılacak olan kavramın altındaki kelimeler yasak kullanılmaması gereken kelimelerdir. Fakat gruptan birisi yasak kelimelerden birisini söylerse o kelime yasak olmaktan çıkar ve temsilci tarafından söylenebilir.
İlk 20 kavramın altındaki yasak kelime sayısı 3’tür, son 10 kavramın altındaki yasak kelime sayısı 4’tür.
İlk 20 kavram ile son 10 kavram arasında zorluk derecesi bakımından fark vardır. Son 10 kelime biraz daha zordur.
Grup temsilcisinin kavramları anlatma süresi bir dakikadır. Bir dakikayı geçen grup eksi alır.
Temsilci kavramı anlatırken diğer grup sessiz olmalı çünkü temsilcinin ağzından çıkabilecek yasak kelimeyi öğretmen duyamaz ve doğru kabul edilir.
Temsilci seçerken kavramları anlatabilecek arkadaşlarınızdan seçin.
En fazla üç temsilci seçebilirsiniz. Bunlardan birisi baş temsilci olmak durumundadır. Baş temsilci oyuna başlarken tahtaya çıkacak olan öğrencidir.
Birden fazla temsilci seçilmesi durumunda grup temsilcileri kendi aralarında koordineli biçimde dönüşümlü olarak kavramı anlatacaklardır.
Karış grup temsilcisi kavramı anlatırken büyük dikkatle takip edip ağzından yasak kelimeni çıkıp çıkmadığı kontrol edilmelidir.
Kavramlarda birden fazla kelime olabilir. Örneğin; güzel söz kavramını ele alalım, burada iki tane anlatılacak kelime var. Temsilci bunlardan birisini de söylerse örneğin sadece söz kelimesini söylerse eksi alır.
Kelimenin isim, fiil, mastar halleri de anlatırken kullanılmaması gereken kelimelerdendir. Mesela yaratıcı kelimesini anlatacak olan, temsilci yaratmak, yaratıyor, yarattı, yaratacak vb. kullanımlarını da anlatmamalıdır. Eğer anlatırsa bu da eksi olmayı gerektirir.
Temsilci yasak kelimeyi ima edici el ve yüz hareketleri yapamaz.
Eğer gruplar arasında anlaşmazlık olursa hakem öğretmendir.