Tükendi
Stok Alarmı221B, yeni sayısı “Irkçılık ve Polis Şiddetine Rağmen Hayatta Kalanların ‘Kara’sı – Siyahların Polisiyesi” başlığıyla yayımlandı.
ABD’de George Floyd gözaltına alınırken yaklaşık 8 dakika boyunca polisler tarafından nefessiz bırakılması sonucu hayatını kaybetti. Bu ölüm, polis şiddeti ve ırkçılık meselelerini tüm dünyada tekrar gündem haline getirdi. Sadece ABD’de değil, dünyanın neredeyse her ülkesinde benzer sorunlar yaşandığı için pek çok ülkede insanlar pandemiye rağmen protesto gösterileri yaptı.
Suçu, suçluları ve suçluları yakalamaya çalışan dedektifleri anlatan polisiyede siyahlar uzun bir süre sadece suçları işleyenler olarak gösterildi. Siyah karakterler, beyazlar tarafından yazıldı. Suç tarihi ve popüler kültür alanında ABD’deki Albany Üniversitesi’nde profesör ve aynı zamanda polisiye roman yazarı olan Frankie Bailey, kapak dosyamızın ana yazısında siyah suç edebiyatı tarihinin kısa bir özetini yazdı. Siyah suç edebiyatının ortaya çıkışını, siyah karakterlerin polisiyede nasıl yer bulduğunu örnekleriyle ortaya koydu.
Özlem Özdemir, 41 yıldır FBI’ın “en çok aranan teröristler” listesindeki ilk ve tek kadın olan Assata Shakur’un hayatını, Kara Panterler’e katılmasını, 60’lı yıllarda ABD’deki siyah hareketi, FBI’ın yasadışı bilgi edinme programının sonuçlarını tüm detaylarıyla inceledi.
Assata Shakur’un otobiyografisinde yer verdiği, 1975’te yargılandığı ve beraat ettiği dava sırasında jüriye yaptığı konuşmanın tam metni, ırkçılığın tarihi ve bugüne ışık tutması için 221B’de yer buldu.
Onur Bayrakçeken “Dedektifler Ne Dinler?” köşesinde, Grace F. Edwards’ın polisiye romanlarını merkeze aldı ve romanların mekânı Harlem’deki müziğin peşine düştü.
Fulya Turhan, “Dedektifler Ne Yer, Ne İçer” köşesinde When They See Us’ın da yapımcısı olan Amerikalı yazar Attica Locke’un Bluebird, Bluebird romanından hareketle Darren Mathews’un gastronomik tercihlerini inceledi.
Polisiye üstadı Erol Üyepazarcı, yazısında hem Baytan Uğur Yem’in ilk polisiye romanı Öldüren Roman’ı hem de siyahların polisiyesini değerlendirdi.
Bülent Ayyıldız, İtalyan polisiye edebiyatındaki “ötekiler”i detaylarıyla aktardı.
Öz Erenköy Kitap Kulübü köşesini yazan Armağan Tunaboylu’nun gündeminde ise Gecenin Sıcağında adlı film var.
Suat Duman, yeni sayıda polisiye filmleri incelemeye devam ediyor, yeni yazının gündemi, Öldürme Hakkı Mı filmi.
Batuhan Cantürk’ün gündeminde Frankofon çizgi roman dünyasının ölümsüz kahramanı Bob Morane var.
Çağatay Yaşmut, Tess Gerritsen’in yeni yayımlanan romanı Gece Yarısından Sonra’yı inceledi.
Bir polisiye klasiği: Peder Brown (Father Brown). BBC tarafından 2013’ten beri diziye uyarlanan aynı adla yayınlanan başarılı dizinin yapımcısı Will Troter ve başrol oyuncusu Mark Williams, Türkiye’de ilk kez 221B’ye konuştu.
Her sayıda, gerçek suçları ve gerçek seri katilleri inceleyen Ercan Akbay’ın gündeminde “Yedi Ölümcül Günah” var.
Ahmet Mermer, Fransa’da doğan ve sinemayı da etkisi altına alan Yeni Roman akımını ve Ölümsüz Kadın’ı yazdı.
Her sayımızda yerli polisiye romanları ve yazarları inceleyecek olan Alper Kaya’nın ilk yazısı, Hasan Basri Şenel’in yazdığı üç polisiye romanla ilgili.
Çaylak Kitap Dedektifleri’nin gündeminde ise Parker Bilal imzalı romanlar var.
Gülce Başer’in polisiye öykü serisi “Bölge Hikâyesi” yeni bölümüyle devam ediyor ve Ezgi Egesel’in “Bir Pandomimcinin Gözleri” adlı öyküsü de 221B’nin yeni sayısında yer buluyor.
Türkiye’nin ilk ve tek polisiye kültür dergisi 221B’nin 27. sayısı tüm Türkiye’de raflarda!